Asa cum MF a precizat in cursul saptamanii trecute, pentru identificarea unor posibile imbunatatiri care sa asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care ofera servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, expertii institutiei au invitat reprezentantii acestor companii sa colaboreze pentru a optimiza solutiile tehnice, astfel incat adaptarea la sistem sa fie cat mai fluida si eficienta.
In acest sens, in cursul acestei saptamani au fost organizare doua intalniri in format online, la care au participat aproximativ 175 persoane. In cadrul discutiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc in aplicatii, a eventualelor erori punctuale intampinate, si pe solutionarea sesizarilor primite de catre echipa de asistenta. Intalnirile in acest format vor fi organizate zilnic in urmatoarea perioada, pentru a evalua orice posibile imbunatatiri care pot sa sprijine cresterea eficientei operationale a e-Factura.
Un alt demers pentru a eficientiza interactiunea cu utilizatorii finali este organizarea, in zilele 23 si 25 ianuarie, unor webinarii in care acestia pot adresa orice nelamuriri si primi raspunsuri din partea expertilor Agentia Nationala de Administrare Fiscala/Centrul National pentru Informatii Financiare.
Modificarile aduse sistemului e-Factura
Precizam ca, de la 1 ianuarie 2024 si pana in prezent, s-au efectuat o serie de corectii la aplicatia de completare oferita gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.
O alta modificare importanta este ca din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat’’.
Avand in vedere acest comunicat, inseamna ca incepand cu data de 16 ianuarie 2024 sistemul RO e-Factura nu mai permite introducerea aceleiasi facturi de mai multe ori.
Prin urmare, daca ati mai incarcat pe SPV inca o data aceeasi factura sistemul RO e-Factura nu mai permite transmiterea catre ANAF si ulterior catre destinatar.